Een onvergetelijke indruk

Bijzondere evenementen op bijzondere locaties, we worden graag uitgedaagd om events met een heel eigen karakter te organiseren! Modeshows, openluchtconcerten, festivals of een BBQ voor 300 genodigden op onze binnenplaats: “ja” is het antwoord, we horen graag wat je vraag is!

Eten & drinken

Ondersteunend of als hoofddoel, verzorgen wij met liefde de juiste gepaste culinaire invulling aan alle special events bij ons in huis.

Walking dinner
Buffetten

Offerte aanvragen
Geertekerk Congres
We laten je graag zien waar we goed in zijn

Binnen een werkdag ontvang je van ons een offerte die aansluit bij jouw specifieke wensen.

Offerte aanvragen

Bijzondere evenementenlocaties in het centrum van Utrecht

Wat je het ook wilt vieren, bescheiden en intiem of juist groots en uitbundig, het kan bij ons allemaal en we doen er alles aan om jullie een ‘thuis’ te bieden. We hebben heel veel ervaring in het verzorgen van bijzondere evenementen. Daarom kun je dit met een gerust hart aan ons toevertrouwen. Velen vinden het een verademing om de details aan ons over te laten. Een gevoel van ‘bij de locaties van Heirloom komt het allemaal goed!’

Door onze grote variatie aan ruimtes kunnen wij op onze bijzondere evenementenlocaties je nagenoeg alle mogelijkheden bieden. Van ontvangst met Champagne en oesters , tot een modeshow, van een bedrijfsborrel tot avondvullend galadiner.

Stel je bijvoorbeeld eens voor om bij mooi weer je congres buiten in onze tuin te organiseren. Dit is voor congressen een unieke mogelijkheid in hartje Utrecht.

Of denk eens aan een echte city conference in combinaties met andere locaties in de directe omgeving. Al onze locaties liggen in het historische centrum van Utrecht, op loopafstand van elkaar en van diverse andere locaties. We denken heel graag met jullie mee over wat het beste bij jullie past! Neem contact met ons op voor meer informatie.

Wat is een city conference?

Voor grote, internationale congressen hebben wij het “city conference” concept ontwikkeld. Samen met onze collega’s van de Domkerk en Utrecht City Hotels ontzorgen we je waar mogelijk. De plenaire gedeeltes van je congres in Utrecht vinden plaats in de Domkerk, een schitterende, sfeervolle ruimte, geschikt voor maximaal 650 gasten. De korte wandelafstand van de Domkerk naar de break-outrooms in Paushuize, de Geertekerk en Huize Molenaar praten onze stadsgidsen je gezelschap bij over de rijke historie van Utrecht. Voor het serveren van de lunch zijn diverse mogelijkheden, deze kunnen we serveren in de verborgen werfkelders van Paushuize, maar ook op de boot, tijdens een rondvaart door de Utrechtse grachten! Na de plenaire afsluiting in de Domkerk, kunnen we al je gasten ontvangen in de Geertekerk voor een afsluitende borrel. Natuurlijk kunnen we ook een diner of dinerbuffet voor je verzorgen. We overleggen graag waar je voorkeur naar uitgaat!

Aan het einde van de dag hebben we voor je gasten maar liefst 7 hotels om uit te kiezen, allemaal unieke locaties met een eigen uitstraling. En de volgende dag? Die vullen we weer helemaal anders in, om je gasten dan ook een verrassend en gevarieerd programma te bieden!

Vergadering in de Pauluskamer, Huize Molenaar
Inspirerend vergaderen in het centrum van Utrecht

Voor het beleggen van een vergadering in het centrum van Utrecht hebben wij tal van mogelijkheden. Bij kleinere gezelschappen zijn de stijlkamers van Huize Molenaar zeer geliefd. De sfeervolle, huiselijke ruimtes lenen zich uitstekend voor hei-sessies, boardroom-meetings, trainingen en workshops voor groepen tot 50 personen. Maar ook op de grote zolder van Paushuize met haar unieke uitzicht over het historische centrum van Utrecht is het heel plezierig vergaderen.

Offerte aanvragen

Een bijzonder congres in het centrum van Utrecht

Wil je een congres organiseren in het centrum van Utrecht op een unieke locatie? Paushuize, met haar eeuwenlange geschiedenis, is de perfecte plek voor een congres van 50 tot 150 personen. In de rijk gedecoreerde Balzaal kan de plenaire opening voor maximaal 100 personen gehouden worden. De sfeervolle Salons zijn schitterende subruimtes voor kleinere gezelschapen. Voor gezelschappen tot 150 personen kan het plenaire gedeelte worden georganiseerd in de statige Beelaerts van Bloklandzaal, gelegen op de 1e verdieping van dit stadspaleis. In de nabijgelegen Koninginnekamer is gelegenheid voor de ontvangst en eventuele pauzes. De mogelijkheden om in subgroepen uit een te gaan, zijn ruim.

Er zijn maar liefst 16 kleinere vergaderruimtes in Paushuize beschikbaar, in diverse groottes en stijlen. Van de museale salons tot de middeleeuwse werfkelders, een congres in Paushuize is met recht een unieke belevenis!

De Geertekerk beschikt over een grote kerkzaal met een maximale capaciteit van 550 gasten. Doordat de kerk geen vaste opstelling heeft, zijn alle denkbare opstellingen mogelijk, van een klassieke kerk-opstelling tot een Lagerhuis-opstelling, alles is mogelijk. De foyers, aan weerszijden van de kerk, zijn mooie ruimtes voor de welkomstkoffie en de pauzes tijdens het congres. Natuurlijk zijn deze ruimtes ook zeer geschikt om met het hele gezelschap te lunchen of om na afloop van je congres in het centrum van Utrecht een netwerk-borrel te drinken.

Een bijzonder symposium in het centrum van Utrecht

Onze locaties lenen zich ook uitstekend voor een symposium in het centrum van Utrecht. Doordat zowel Paushuize als Huize Molenaar op steenworp afstand van het Academiegebouw van de Universiteit van Utrecht liggen, verzorgen wij zeer regelmatig symposia ter opluistering van de komst of afscheid van een hoogleraar. Voor grotere symposia in het centrum van Utrecht, is ook de Geertekerk een zeer geschikte locatie. Voor alle onze locaties geldt dat er van oudsher een sterke band is met de Universiteit van Utrecht. Zo was het tot ver in de jaren ’70 de standaard om na een oratie of promotie in het Academiegebouw aan het Domplein, de receptie en het diner aansluitend in Huize Molenaar te organiseren. Ook menig promotiefeest is daar gevierd. Ook nu is het nog heel gebruikelijk om een van de locaties van Heirloom in het centrum van Utrecht te gebruiken voor een symposium, promotieborrel of oratiediner.

Quiches Huize Molenaar
Eten & drinken op de congreslocaties van Heirloom

Op alle congres- en vergaderlocaties van Heirloom in het centrum van Utrecht wordt de catering verzorgd door Cuisinier Molenaar (sinds 1892). Van oudsher gespecialiseerd in feestelijke diners voor grote groepen, maar nu al decennia zeer bedreven in het verzorgen van zakelijke gasten. Met veel liefde worden onze gasten in culinair opzicht verwend met onze vergader- en congresarrangementen, met de beste lokale en biologische producten. Onze chefs verrassen je met huisgemaakte afternoon breaks, heerlijk cakes en bijzondere hapjes bij de afsluitende borrel. Na afloop verzorgen we ook graag een op maat gemaakt diner voor jou en jouw gasten.

Offerte aanvragen

Wie of wat is Heirloom?

Heirloom opent de mooiste monumenten van Utrecht. Indrukwekkende ruimtes met een eigen identiteit en karakter. Tijdloos, met aandacht en oog voor detail. Wij zorgen voor een onvergetelijke trouwdag.

Al sinds Jacob Molenaar in 1892 zijn “besloten kokszaak” begon, blinken wij hierin uit: dineren in Utrecht voor groepen. In de beginjaren waren dat veelal soirees en partijen voor de bestuurders van de stad Utrecht en hoogleraren van de Universiteit van Utrecht, maar ook diners voor grote groepen van studentenvereniging werden vaak in Huize Molenaar georganiseerd. Ook in die tijd konden deze feesten behoorlijk uit de hand lopen, wat in de jaren ’20 zelfs tot een dispuut leidde tussen Jacob Molenaar en het Utrechtsch Studenten Corps. De burgemeester moest er aan te pas komen om de ruzie te sussen! Vanaf de jaren ’50 weten ook vele bruidsparen de weg naar Huize Molenaar te vinden om te trouwen in Utrecht. Al met al hebben we al vele huwelijken en huwelijksdiners in het centrum van Utrecht mogen verzorgen!

Huize Molenaar Ties Mitzi Elize
Wat is private dining?

Private dining is een concept waarbij je met jouw gezelschap ongestoord geniet van een bijzonder diner, vaak voor een grote groep. Bij ons geniet je altijd van de privacy van een eigen ruimte, zonder dat je gestoord wordt door andere gasten. Een ideale setting voor een verjaardagsdiner, reünie en natuurlijk een huwelijksdiner! Het uitserveren van de gerechten en het schenken van de wijnen passen we aan jullie programma aan. Onze gastheren en -vrouwen die jullie tot in de puntjes verzorgen, zijn attent, maar terughoudend aanwezig.

Contact

Eten & drinken op de unieke evenementenlocaties van Heirloom

Hoewel we graag een voorstel op maat voor je maken, bieden we ook een aantal vaste menu’s aan, waar je uit kunt kiezen. Voor al onze menu’s geldt dat we die serveren van 3 tot 5 gangen, van ons ‘Menu du Cuisinier’ bieden we zelfs 7 gangen aan!

Het ‘Menu Molenaar’ is ons menu dat met de seizoenen mee wisselt, bestaande uit producten die ten tijde van jullie diner het allermooist smaken (Hieronder vind je het huidige menu). Dit menu is in de basis vegetarisch, uiteraard is het geen probleem om een of meerdere gangen wel met vis of vlees te serveren. Ook is het mogelijk om het menu volledig veganistisch te verzorgen.

Je kan ook kiezen voor het Menu du chef’, een dagelijks wisselend menu waarbij jullie je laten verrassen door de bijzondere gerechten van onze chef.

Ook bij dit menu werken we veelal met producten van het seizoen, in de lente en de zomer serveren we wat lichtere en luchtige gerechten, terwijl we in het najaar en de winter graag verrassen met vollere smaken en producten.

Tot slot kan je ook kiezen voor het meer exclusieve ‘Menu du Cuisinier’ (vanaf 10 personen), waarbij jullie kunnen genieten van de mooiste gerechten die wij de afgelopen jaren geserveerd hebben (ook dit menu vind je in de bijlage). Dit zijn onze klassiekers, gerechten waar decennialang door onze chef-koks aan geschaafd is en die het toppunt zijn van culinair genieten!

Uiteraard geldt voor al onze menu’s dat we ze graag aanpassen aan jullie persoonlijk wensen. Ook is het mogelijk om een afspraak te maken met onze chef-kok om jullie wensen voor een bijzonder diner met een grote groep persoonlijk te bespreken.

Onze buffetten en walking dinners op de bijzondere evenementenlocaties van Heirloom

Wil je liever in een wat informelere setting genieten van onze keuken? Dan is een buffet of een walking dinner ook een heel goede optie!

Ons dinerbuffet ‘Jacob Molenaar’ is een heerlijke selectie van klassieke koude en warme gerechten, overwegend Frans georiënteerd. Voor de liefhebber van tapas presenteren wij met veel plezier ons Mediterraan buffet, bestaande uit diverse antipasti, maar ook een aantal fraaie warme gerechten. Natuurlijk maken we ook graag een buffet op maat, van stamppotbuffet tot Oosterse rijsttafel, het is allemaal mogelijk! Deze buffetten kunnen we serveren in een meer informele setting, met wat statafels en zitjes, maar het is ook mogelijk om een dinerbuffet voor grote groepen in het centrum van Utrecht aan tafel te serveren.

Ons walking dinner ‘Jacob Molenaar’ is een heerlijke selectie van klassieke koude en warme gerechten, overwegend Frans georiënteerd. Voor de liefhebber van verrassingen presenteren wij met veel plezier ons walking dinner ‘du chef’, bestaande uit diverse koude gerechten, maar ook een aantal fraaie warme gerechten.

Natuurlijk maken we ook graag een walking dinner op maat, van een proeverij van stamppotten tot uitsluitend Oosters gerechtjes, het is allemaal mogelijk! Deze buffetten kunnen we serveren in een meer informele setting, met wat statafels en zitjes, maar het is ook mogelijk om een dinerbuffet voor grote groepen in het centrum van Utrecht aan tafel te serveren.

Wijnen bij een bijzonder evenement in het centrum van Utrecht

Waar je voorkeur ook naar uitgaat, geen bijzonder evenement in het centrum van Utrecht is compleet zonder bijpassende wijnen! Onze sommeliers schenken graag wijnen uit alle windstreken die perfect samengaan met André’s creaties. Van klassiekers uit Frankrijk, tot bijzondere vondsten uit de nieuwe wereld. Wij werken daarin al jarenlang samen met een select aantal leveranciers. Ook importeren wij een aantal van onze wijnen zelf en schenken wij zelfs exclusief een van Nederlandse meest bijzondere wijnen. Kortom, we maken er een bijzonder diner voor een grote groep van, in het centrum van Utrecht!

Wijnkaart

Dinertafel in de Suite, Huize Molenaar
Vergaderdiner in het centrum van Utrecht

Voor bijeenkomsten waarbij tijdens de lunch of diner vergaderd wordt hebben wij het ‘business diner’ ontwikkeld. Wij serveren de gerechten aan de vergadertafel en we zorgen voor voldoende ruimte om een presentatie te geven of rustig te kunnen overleggen. Door onze uitstekende keuken en sfeervolle kamers en salons kan je het plezierige en zakelijke goed combineren. Je geniet van heerlijke gerechten en goede wijnen die onze bedieningsmedewerkers geruisloos serveren, terwijl je alle aandacht hebt voor de inhoud van de zakelijke bijeenkomst.

Offerte aanvragen

Huize Molenaar: de intieme locatie voor bijzondere evenementen

Huize Molenaar is een van de best bewaarde culinaire geheimen van Utrecht. Al ruim 125 jaar hét adres voor bijeenkomsten met een bijzonder tintje. Sinds Jacob Molenaar in 1892 Friesland achterliet om Utrecht te laten kennismaken met zijn kookkunsten, hebben vele gasten mogen genieten van de culinaire kunde en de geweldige sfeer van Huize Molenaar.

Het patriciërshuis is nog grotendeels origineel ingericht en straalt een rust uit die herinnert aan vroeger. Iedere kamer heeft zijn eigen formaat, kleur en sfeer. Het huis is zeer geschikt voor kleine gezelschappen die een bijzonder evenement willen in het centrum van Utrecht. De knusse Balkonkamer is voor kleine evenementen voor 10 personen zeer geschikt, terwijl in de statige Suite ongeveer 60 genodigden kunnen plaatsnemen. Bij mooi weer is het ook mogelijk om in de volledig ommuurde stadstuin een unieke happening te organiseren, met uitzicht op de Domtoren!

Paushuize: Utrechts’ mooiste locatie voor grote, unieke evenementen

Paushuize is Utrechts’ mooiste locatie voor grotere unieke evenementen in Utrecht. Hoewel het stadspaleis anders wordt gebruikt dan de oorspronkelijke eigenaar, Paus Adrianus, had kunnen bedenken, is een ding zeker: het is voor vele evenementenorganisaties een geliefde plek! Voor gezelschappen van 50 tot 250 gasten is Paushuize de perfecte plek voor een uniek evenement in Utrecht.

De vier Salons zijn ingericht met authentiek meubilair en kunstwerken die samen het verhaal vertellen van Paus Adrianus en andere bijzondere notabelen die ooit in Paushuize hebben gewoond.

Deze historische ruimtes zijn heel geschikt voor een bedrijfsborrel, maar ook om je gasten door te laten rondleiden door onze conversator!

De Balzaal en de Beelaerts van Bloklandzaal zijn dé zalen die zeer geliefd zijn voor de plenaire onderdelen van je unieke evenement in het centrum van Utrecht. Aan de Balzaal, geschikt voor maximaal 100 personen voor een plenaire ztting, ligt het grote bordes: ideaal voor een speciaal diner in het centrum van Utrecht op zonnige dagen. De rustieke Beelaerts van Bloklandzaal is zeer geschikt voor grote diners. In deze lichte, bijna serene, ruimte kunnen 150 genodigden het unieke evenement in Utrecht bijwonen.

Geertekerk: de locatie voor bijzondere evenementen in het centrum van Utrecht

Utrechts’ meest charmante kerk staat al een kleine 1000 jaar te schitteren aan het gelijknamige hofje, aan de Catharijnesingel. Van oudsher een zeer geliefde locatie voor concerten, maar tegenwoordig ook heel populair voor zakelijke evenementen in het centrum van Utrecht.

Doordat de opstelling van de kerkzaal volledig kan worden aangepast naar het soort unieke bijeenkomst in Utrecht dat er wordt georganiseerd is gasten kerk dé locatie voor bijzondere events, voor groepen tot 500 gasten. Ook een ideale locatie voor bijzondere diners: na een grondige verbouwing in 2015 beschikt de kerk over perfecte licht- en geluidstechniek en een professionele keuken, optimaal ingericht voor het bedienen van grote groepen.

Duurzaamheid op de bijzondere evenementenlocaties in het centrum van Utrecht

Natuurlijk hebben wij duurzaam werken hoog in het vaandel staan. Wij zetten ons in voor behoud en verbetering van Utrechts erfgoed. We streven er naar de locaties die wij mogen openen voor publiek, op de meest verantwoorde wijze te exploiteren. Waar nodig en mogelijk herstellen we de panden weer in oude luister. Renovatieprojecten grijpen wij aan om de locaties nog verder te verduurzamen.

Wij investeren uitsluitend in duurzame, en waar mogelijk milieuvriendelijke bedrijfsmiddelen zoals bijvoorbeeld gasovens.

We leveren afval gescheiden aan, oliën en vetten worden door een extern bedrijf opgehaald en hergebruikt. Onze keuken beperkt het (duurzame) elektriciteitsverbruik middels een speciaal regelsysteem (Ecotron).

Daarnaast koken wij zoveel mogelijk met gebruik van biologische producten en kan op verzoek ook geheel biologisch koken voor jullie gezelschap. Wij bieden standaard een volledig vegetarisch menu aan en streven er naar om onze vlees- en visproducten zoveel mogelijk te beperken.

Wat is je vraag? ‘ja’ is ons antwoord!

Waar je ook naar op zoek bent, naar een locatie om te trouwen in Utrecht, een unieke dinerlocatie of een knusse locatie voor jullie modeshow of productpresentatie, wij kunnen het allemaal voor je verzorgen. Op onze website vind je algemene informatie over wat we voor je kunnen doen en sfeerimpressies van onze kamers en zalen. We denken heel graag met je mee op welke manier jouw diner  het best kan worden vormgegeven en hoe jij jouw gasten kan verrassen met een unieke invulling van jullie unieke evenement. Evelyn, Elize en Rick denken graag met je mee om van jullie speciale evenement in het centrum van Utrecht een unieke gebeurtenis te maken! We geven je graag een vrijblijvende rondleiding door onze locaties om je te informeren over de mogelijkheden en te inspireren over hoe jij jouw evenement het beste kan vormgeven. We denken graag met je mee en we zijn altijd bereikbaar voor overleg. We hechten er grote waarde aan om van te voren zoveel mogelijk details van jullie evenement vast te leggen, zodat de dag perfect verloopt. Natuurlijk denken we ook tijdens de dag met je mee en springen we flexibel als het programma toch anders loopt dan verwacht, bijvoorbeeld als de speech toch iets langer duurt dan gepland. Wat je ons ook vraagt: ‘ja’ is het antwoord!

Wil je weten of wij kunnen verzorgen wat jij wilt? Neem dan contact met ons op.